Sunday, July 29, 2007

šnění

O č e m v l a s t n ě s n í š n e c i ?
(kvůli nepřesnostem v překladu zanechano v původním šnečím jazyce)



Ešňoula diladá el chaelš čeň. Kčouřak úloň miť šnujaminalina jes kužali pleňomuč ou klaďy. Flaně eš ui leamouch slou slouň. Guvarňo šuplan užiť nělita vilaštri žinamiťa hou. Bluzňa šušnirkaď dělmaništrof ketloši luňa. Níša ou lanostra žeťylon kálooparšiče ňúňa. Ešlouch fidoůaň ďublůna iš kaškor omaňogatia ťyla. Vanoň žil ou málat. Gulaď hělemé ijeiv heifšatoň maló. Loaožtě ďůkvat fšomanoliř žiman jiť ši ou raťař. Šňoumalin kouň mi dývon felicočimáž kutvařig quiď. Kilaň šnou ňúň min.

5 comments:

Anonymous said...

jj, naprostá pravda, o šnecích toho vím dost a tohle se přesně shoduje ;)

Cuzán said...

O šnecích vím to, že když jsem byla malé dítko, tak mi babička říkala, ať je zabíjím, že jí žerou salát. Takže jsem se nikdo šňěčsky nenaučila...

Sartyr said...

na sneci jazyk se to podle mne maaalo tahne...

//muj obdiv patri autorovi

kocovina said...

ale to, že jsou šneci pomalí je jen známkou jejich výřečnosti..jejich jazyk je ve skutečnosti neobvykle úsečný a oni sami jsou výtečnými vypravěči. Dokážou s obdivuhodným zaujetím povídat o naprostých maličkostech i celé hodiny..A přes všechna ta slova zapomínají na pohyb, proto se do lidského podvědomí zapsali jako pomalá stvoření...ale jak praví staré řecké přísloví: "Nevěřte všemu, co se válí na slizu."

Sartyr said...

nemyslím si, že šneci na pohyb zapomínají, připomeňme jen šnečí závody - tyhle zvířátka se hýbou pro ně s maximální rychlostí, ikdyž naše lidské oko vnímá jejich svět jinak a jejich rychlost pohybu někdy vnímáme jako infinitesimální...

o šnečí jazyk(šneci mě připadají jako jazyk sám osobě, a k tomu v ulitě) jsem se doposud nezajímal, v téhle oblasti mám velké mezery, ale psaná podoba mi připomíná generátor subnáhodného českého textu, který používají webdesigneři při zkouškách typografického vzezření webu.

//děkuji za vysvětlení jejich výřečnosti. určité souvislosti šnečího života mi sice dochází pomalu, vlastně šnečím tempem, takže je to ok...